Instalacja urządzeń

Nasze urzadzenia posiadają wewnętrzną antenę GNSS i GSM. Urządzenie należy tą stroną na której jest napis "Mount this side up", aby ta strona była skierowana w stronę otwartego nieba (bez elementów metalowych) Obszar FMC130 z napisami pokazano na poniższym rysunku

Sposób podłaczenia

Lokalizator FMB130 do podstawowego działania wymaga podłączenia trzech przewodów: Zasilania +10..30V DC (pin1), Masa GND (pin7) oraz Stacyjkę +12/24V po przekręceniu stacyjki DIN1/Ignition (pin5). Lokalizator posiada wbudowane anteny wewnętrzne które nie wymagają podłączenia.

Schemat podłączenia lokalizatora FMB130

Lokalizator umożliwia podłączenie dodatkowych akcesoriów które rozbudowują urządzenie o dodatkowe funkcjonalności.

Zalecenia montażowe

Podłączenie przewodów

  • • Przewody należy podłączyć gdy moduł nie jest podłączony.
  • • Przewody należy mocować do stabilnych przewodów lub innych nieruchomych części. Wszelkie obiekty emitujące ciepło i/lub poruszające się powinny być trzymane z dala od przewodów.
  • • Nie powinno być żadnych odsłoniętych przewodów. Jeżeli przy łączeniu przewodów usunięto izolację fabryczną, należy zastosować materiał izolacyjny.
  • • Jeżeli przewody ułożone są na zewnątrz lub w miejscach, gdzie mogą zostać uszkodzone lub narażone na działanie ciepła, wilgoci, brudu itp., należy zastosować dodatkową izolację, a przewody nie powinny być luźne.
  • • Nie wolno podłączać przewodów do komputerów pokładowych i jednostek sterujących.

Podłączanie źródła zasilania

  • • Upewnij się, że po przejściu komputera samochodowego w tryb uśpienia, na przewodach zasilających może być nadal dostępne zasilanie. W zależności od samochodu może to nastąpić w ciągu 5 do 30 minut.
  • • Po podłączeniu modułu zmierz ponownie napięcie czy nie spadło.
  • • Zaleca się podłączenie do głównego przewodu zasilającego w skrzynce bezpiecznikowej.
  • • Należy zastosować zewnętrzny bezpiecznik 3 A, 125 V.

Podłączanie przewodu pod stacyjkę

  • • Koniecznie sprawdź czy jest to prawdziwy przewód zapłonowy tj. mi. moc nie zanika po uruchomieniu silnika.
  • • Sprawdź, czy nie jest to przewód ACC (gdy kluczyk znajduje się w pierwszej pozycji, większość elektroniki pojazdu jest dostępna).
  • • Sprawdź, czy zasilanie jest nadal dostępne po wyłączeniu któregokolwiek urządzenia pojazdu.
  • • Zapłon jest podłączony do wyjścia przekaźnika zapłonu. Alternatywnie można wybrać dowolny inny przekaźnik, który ma moc wyjściową przy włączonym zapłonie.

Podłączenie przewodu masowego

  • • Przewód uziemiający jest podłączony do ramy pojazdu lub metalowych części przymocowanych do ramy.
  • • Jeśli przewód jest przymocowany za pomocą śruby, pętlę należy podłączyć no końcu przewodu.
  • • Dla lepszego kontaktu zetrzyj farbę z miejsca podłączenia pętli.

⚠️ ZWRÓĆ UWAGĘ!

Podłączenie zasilania należy wykonać w punkcie sieci pokładowej pojazdu o bardzo niskiej impedancji. Te punkty w samochodzie to zaciski akumulatora. Dlatego zalecamy podłączenie zasilania FMC130 (przewody GND i POWER) bezpośrednio do zacisków akumulatora. Inną sensowną opcją jest podłączenie przewodów do głównego przewodu POWER znajdującego się wewnątrz skrzynki bezpieczników (jeśli go nie ma, to do zasilacza, w którym znajdują się bezpieczniki komputera pojazdu), przewód GND należy podłączyć w specjalnym miejscu przeznaczonym do podłączenia Komputer pojazdu GND. Podłączanie masy GND w dowolnym miejscu do masy samochodu jest niedopuszczalne, gdyż potencjały statyczne i dynamiczne na linii GND będą nieprzewidywalne, co może skutkować niestabilną pracą FMB130, a nawet jego awarią.

Koszyk

Twój koszyk jest pusty